ponedjeljak, 16. travnja 2018.

Pinca za dragu tetu L.

Neke postove  počinjem pisati nekoliko puta, pišem pa brišem, teško pronalazim prave riječi, misli mi lete brže nego što ih mogu prikupiti i pretvoriti u nekoliko rečenica koje imaju smisla, a to se obično događa onda kada nije lijepo, kada je teško i kada je tužno. Kao što je sada, ovo je jedan od tih postova. Da, ovo je post u kojem se opraštam sa mojom tetom L. , dragom tetom L. koja nas je napustila i rano i prebrzo. Dragom tetom L. koju sam voljela i koja nas je voljela, sa kojom sam o svemu pričala i pri svakom susretu između ostaloga razmjenjivala recepte i kulinarska iskustva. Teta L. je bila i  jedan od mojih redovnijih degustatora,  a nakon što je za jedan Uskrs probala ove pince i brioše rekla je da joj je ovo tijesto najbolje i da uvijek sa njime radim. I poslušala sam je.










I ove godine je bio Uskrs, nekoliko dana ranije znali smo da je teta L. bolesna i da je svakim danom lošije, ali nismo znali da je  toliko loše. Planirala je i planirali smo vrijeme  Uskrsa, provesti će ga sa djecom i unucima, mi ostali doći ćemo kasnije, nakon Uskrsa krenuti će sa terapijama, ……..pričala je što će kuhati za blagdane, pitala je što ja kuham, ……..Uskrs je dočekala u bolnici , a tek koji dan kasnije zaspala je i jednostavno otišla. Ona, uvijek vesela i puna života , planova, priča, šale i smijeha. Ona , koja je odlično kuhala i pekla još bolje kolače i torte , još dok sam bila dijete sjećam se da smo se veselili kuhinji tete L., crni rižot, lazanje, .... a posebno smo se veselili njezinim tortama koje su nas pratile sve do danas. Svaki važniji obiteljski događaj i teta L. donosi jednu od svojih odličnih torti. I keksiće, uvijek je tu bilo keksića koje je ona zvala kiflići, a ja joj uvijek govorila da su kiflići jedno a keksići drugo, no svejedno to su bili kiflići/keksići koje smo obje voljele peći i uvijek je zanimalo kako sam nešto skuhala ili ispekla, prolazile smo zajedno kroz  sastojke i količine, dorađivale, veselile se svakom novom okusu i finom zalogaju. Razveselila se tako i kada sam prvi put napravila uskršnju pincu od tijesta iz današnjeg recepta, razveselila se kada sam uz pince napravila i jednu pletenicu baš za nju i rekla je da dugo nije probala ovako mekano, aromatično i ukusno pecivo. Od tada svaki Uskrs pekla sam ove pince i dijelila ih sa njom………sve do ovog Uskrsa.










Tijesto za ovu pincu je zapravo dorađeno tijesto za brioše, recept koji sam preuzela od drage Monike sa njezinog bloga Sweet Sensation , kod nje su to bili uskršnji zečići (http://sweetsensation-monchi.blogspot.hr/2010/04/uskrsni-zecici-easter-bunnies.html). Već sam dosta puta na blogu spomenula ovo tijesto, toliko mi je dobro da mu se uvijek rado vraćam , uz male dorade ostaje uvijek jednako dobro, a okusom drugačije. Do sada sam ga koristila uglavnom za uskršnje pince i peciva, ovdje (http://homemadebyb.blogspot.hr/2014/04/sretan-uskrs-uz-uskrsnje-slastice.html) i ovdje (http://homemadebyb.blogspot.hr/2013/03/uskrsnji-keksici-pinice-briosi-sretan.html) , ali i za ružice kao što su ove ovdje (http://homemadebyb.blogspot.hr/2016/11/mirisne-ruzice-sa-cimetom-i-narancom-i.html). 
Današnje pince napravila sam po dorađenom recepti, ovako: 


Pinca

- 250 g brašna 
- 20 g svježeg kvasca 
- 100 ml mlakog mlijeka 
- prstohvat soli 
- 40 g šećera 
- 2 vanilin šećera 
- 2 žumanjka 
- 1 naranča - korica 
- 1 limun - korica 
- 60 g otopljenog prohlađenog maslaca 
- 1 žlica rakije od ruže 
- 1 žlica ruma 
- 1 žličica arome kruškovca 

Za premaz i posip: 
- 1 žumanjak 
- 1 žlica mlijeka 
- usitnjeni šećer u kockama ili šećerme mrvice 

- U mlakom mlijeku namrviti kvasac, dodati 1 žličicu šećera, promiješati i ostaviti 10-tak minuta na toplom mjestu da se kvasac digne 
- U posudi za miksanje pomiješati brašno, sol, šećer i vanilin šećer. 
- Dodati korice naranče i limuna i pomiješati. 
- Dodati otopljeni, prohlađeni maslac, rakiju , rum i aromu kruškovca. 
- Na kraju dodati kvasac (sa mlijekom) i lagano miksati mikserom nastavcima za tijesto. 
- Kada se sastojci sjedine prebaciti na pobrašnjenu podlugu i mijesti rukama još oko 5 minuta
- Da bi tijesto bilo mekano i elastično, bez da se lijepi dok se mijesi biti će potrebno dodati još malo brašna  
- Tijesto staviti u posudu, prekriti prozirnom folijom i ostaviti ga na toplome da se diže oko 45 minuta 
- Zatim ga lagano premijesiti i oblikovati pince (od ove količine napravila sam 5 kom po cca 60 g tijesta) 
- Oblikovane pince prekriti prozirnom folijom i ostaviti da se dižu na toplom mjestu oko 15 minuta 
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva 
- Pince premazati mješavinom žumanjka i mlijeka , posuti šećerom ili mrvicama 
- Peći 15-20 minuta 

Da, mirišu, mekane su, aromatične, ukusne, .......sve , sve to su ove pince, znala je draga teta L. što je dobro. 









Drago mi je što sam već odavno otkrila recept za ovo tijesto kod Monike i još jednom hvala joj što ga je objavila. Drago mi je što smo puno puta do sada uživali u divnim brioš pecivima i i ovim pincama i sigurno ću ih i dalje raditi baš po ovom receptu.  Drago mi je i što je teta L. imala priliku probati i uživati u ovim pecivima, što me njihov miris i okus baš na nju podsjeti, i koliko god je teško čim krenem sa pripremom tijesta sjetim se tete L., a kada zamirišu peciva iz pećnice teta L. je sa mnom, i ne samo tada, uvijek je tu negdje, sa nama i među njezinim omiljenim cvijećem gerberima koje je tako voljela. 









I ne, nisam zakasnila sa ovim pincama, znam kada je bio Uskrs i kada se prave, ja sam baš sa ovim pincama uranila, jako uranila...........draga moja teta L. 




3 komentara:

  1. I zato sjećanje na nju je uvijek tu i uvijek će biti...Divna i tužna priča...

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Branka, Dodje tako neko vreme kad pocinjemo da se oprastmo od voljenih osoba. jedno tuzno mracno vreme..koje vremenom postaje vreme secanja na divne trenutke koje smo proveli sa njima.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično izgledaju! Super recept! :)

    OdgovoriIzbriši