ponedjeljak, 9. rujna 2013.

Marmelada od smokava i grožđa


U ovomjesečnom krugu blog-igrice Ajme koliko nas je draga Jovanka sa bloga Kutlačom po kazanu za temu nam je zadala – grožđe !

Grožđe je voće koje u meni izaziva onaj poznati osjećaj (pri)sjećanja, pomalo i sjete. vidim grožđe, ono pravo, lijepo , domaće i sjetim se djetinjstva, sjetim se vinove loze pune zrelih grozdova pored kojih sam nekada svakodnevno prolazila, sjetim se odrine ispred naše kuće čije opalo lišće mi je uvijek bilo teško pomesti, ali mi zato nikada nije bilo teško probati prve bobice grožđa kada bi dozrele :)  Ta odrina vinove loze i nekoliko grozdova koji bi na njoj sazreli bilo je svo naše grožđe kojemu smo se jeko veselili iako smo berbu doslovno brojali „na bobice“ :)  No zato smo kod prijatelja i susjeda koji su imali skoro pa nepregledne vinograde sudjelovali u pravim berbama , uživali u raznim sortama grožđa i  kasnije ih pratili kako prave vino, peku rakiju, ……., grožđe je voće mog djetinjstva !

Volim grožđe, ali ne mogu reći da ga obožavam jednako kao smokve koje su se ovdje našle uz grožđe. Isto kao što su nekada vinova loza i smokva rasle u istom dvorištu danas su se smokve i grožđe našli u istom loncu :)  I pretvorila sam ih u marmeladu :) 






Kada sam već skoro odustala od smokava za ovu sezonu, dragi I.i ja priuštili smo si još jedan vikend na Krku, dočekalo nas je sunčano i toplo vrijeme, mali nastavak ljeta, a dočekala nas je i smokva koja se ovaj put odlučila na zrele plodove, konačno ! :)  Malo sam ih pokupila ispod stabla, pa sam zatim i sama stala ispod stabla i sve što sam mogla dohvatiti brala i pojela , uh, ništa od kontrole kada su svježe smokve ispred mene, a za ostatak se I. pobrinuo. Popeo se na stablo, brao i tresao dok sam ja kupila i pospremala,  i odjednom smo bili bogatiji za nekoliko kilograma smokava, a ja sam postala bogatija za onaj lijepi osjećaj zadovoljstva i sreće.






Nakon vikenda na Krku stigao je i vikend za odlazak u prirodu i naš izbor je već neko vrijeme Samoborsko gorje, hodamo tako od staze do staze, otkrivamo nove pejsaže, prekrasne detalje prirode , i još uvijek nismo istražili i otkrili niti dio toga koliko gorje u sebi krije. Ovaj put na prilazu šumskoj stazi pažnju mi je privukao vinograd, uredan, održavan, sa grozdovima koji još nisu sazreli, ali još malo i ta loza će dati fino, slatko grožđe. Nekako sam se odmah sjetila i kada smo se kao djeca dobar dio dana igrali vani pa bi netko uzviknuo „hajdemo u grožđe“ , a mi  se svi pogledali jer ide nam se , ali znali smo i  da to  nije baš najbolja ideja i da susjed neće biti najsretniji ako nas ulovi. Ali dječja mašta i nestašluci ne poznaju strah i našim šetnjama i igrama skrivača u tuđem vinogradu se i danas kada odavno više nismo djeca znamo nasmijati. Štetu nismo pravili, a ako smo usput pojeli malo grožđa to vjerujem nitko nije niti primjetio :) 






Pojela sam i ja tako i  zadnje ovogodišnje smokve , pojela sam već i dosta ovosezonskog grožđa iako mislim da će ono najbolje i najukusnije tek doći, a dio sam odvojila i počastila nas  ovom zanimljivom i ukusnom marmeladom. Kuhala sam već marmelade od smokava o čemu sam pisala u prošlom postu, isto tako i starijim postovima (ovdje i ovdje) , kuhala sam i marmelade od grožđa , onu od bijeloga sa dodatkom vermoutha o kojoj sam pisala ovdje i onu od crnog grožđa koju sam objavila u jednom od prvih postova na blogu, ovdje. Danas sam sjedinila smokve i crno i bijelo grožđe, dodatno ih zasladila, malo začinila i …………, idemo na recept :)


Marmelada od smokava i grožđa

- 500 g smokava (očišćenih od tvrđeg dijela kore)
- 250 g bijelog grožđa
- 250 g crnog grožđa
- Sok ½ limuna
- 250 g smeđeg šećera
- 2 vrećice vanilin šećera

- Smokve oprati i očistiti od tvrđeg dijela kore
- Grožđe oprati ,veće bobice prerezati i izvaditi koštice
- Smokve i grožđe staviti u posudu za kuhanje i preliti sokom od limuna. Dodati šećer i vanilin šećer, dobro ga umješati i kuhati na srednjoj vatri stalno mješajući dok ne uzavri. Smanjiti vatru i kuhati dalje uz stalno mješanje dok se marmelada ne zgusne, trebati će cca 1 sat.
- Razliti marmeladu u čiste i zagrijane staklenke, dobro ih zatvoriti i okrenuti na poklopac. Neka tako stoje 10-tak minuta, vratiti ih na pravu stranu i ohladiti.


A zatim otvoriti i probati :)
Degustacija je uvijek najzanimljiviji dio i kada god radim neku novu kombinaciju uvijek sam nestrpljiva vidjeti i okusiti kako je ispalo, da li je ispunilo očekivanja koja ne znam da li bi nazvala baš pravim očekivanjima ili je u pitanju znatiželja. Što god je, marmeladicu sam probala i ostala ugodno iznenađena, baš je finooooo :)






Istina je da su smokve preuzele dosta u okusu , ali je isto tako istina da je grožđe ovoj marmeladi dalo neku posebnu svježinu i lakoću kao što je i istina da se ove marmelade može dosta pojesti, a da uopće ne primjetite kako polako ali sigurno nestaje :)






Zadnje smokve i prvo grožđe su pospremljeni u ovu marmeladu , ne baš na sigurno, ali barem još neko vrijeme biti će ih za koji zalogaj :)

Ovu marmeladu šaljem dragoj Jovanki kao moju prvu ulaznicu u ovomjesečnu igricu Ajme koliko nas je i ostajem sjećati se smokava, ali i nadalje uživati u grožđu koje nas tek očekuje u svojoj punoj raskoši.




Broj komentara: 16:

  1. Odlična marmelada s dodanim grožđem. I ja trenutno radim marmeladu od tamnih smokava.
    Tvoja je stvarno lepe boje.
    Srčan pozdrav,
    Ljuba

    OdgovoriIzbriši
  2. Kao i uvijek, tvoje marmelade su divne, i za oko, a o nepcu da i ne mislim! Uživam, a kako sam do sada pojela 2 (dvije) smokve, kada se dočepam svježih, jednostavno ću ih pojesti, pa od marmelade ni m:))

    OdgovoriIzbriši
  3. odličan spoj meni najdražega voća...smokve obožavam i ne znam stati kada ih se dočepam....a ko bi mogao odoljeti i grožđu ...i sada samo mogu zamišljati kakav je to spoj...genijalan :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Prvo što sam zamjetila to je prekrasna boja ove marmelade,još da mogu probati ukus,bila bih presretna,ali ne sumnjam da je savršen.

    OdgovoriIzbriši
  5. Moji roditelji imaju vec puno godina grozdje u dvoristu i sto sa klupama gdje se ljeti sve odvija, pravi hrana, jede, docekuju gosti. Kad sam kod njih na ljetnom odmoru mislim da presjedim pola dana tu, cak pravim i postove za blog ponekad :) Zato je grozdje i za mene posebno :)
    Marmelada je divna i oboje volim jako.

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlična kombinacija, kad bi se još mogla dokopati smokava....

    OdgovoriIzbriši
  7. Uh, krasna marmelada, sviđa mi se spoj odličnog rujanskog voća

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovakvu kombinaciju nisam probala, ali znam da su obje za sebe divne. Prica o grozdju i vinovoj lozi bih i ja imala...divna sjecanja iz djetinjstva.

    OdgovoriIzbriši
  9. kakva kombinacija, u dugim zimskim mjesecima podjsjeća i miriši na ljeto

    OdgovoriIzbriši
  10. Predivna marmelada, krasne boje, a okus je sigurno fantazija!

    OdgovoriIzbriši
  11. Milsim da bi tvoja marmelada bila pravi hit na sajmu, kako da te teleportiramo tamo.:)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Neobična kombinacija, ali odlična

    OdgovoriIzbriši
  13. Predivna boja, zbilja posebna, a okus mogu samo sanjati, jer od dobre smokve ni malo "s".

    OdgovoriIzbriši
  14. Jako interesantno:) Smokve obožavam tako sam se jako obradovala kada sam videla tvoju kombinaciju. Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  15. Ciao !! evo me..
    ti i tvoji bozanstveni dzemovi uvek me iznenadite...napr. kombinacija grozdja i smokvi je genijalna jer su smokve same u dzemu uzasno slatke...Branka for President !! A prelepe su ove smokve na fotografiji...tako crvene se retko nalaze...
    Promossa !!

    OdgovoriIzbriši